Random Tech Crap

2019-03-18 12:12:27 UTC+1 | Empty: oh even anyone has some 1 or 2 or 3 feet cat5e or cat6 patch cords ill take them for donations i need a ton of them
2019-03-18 12:12:51 UTC+1 | Empty: i have to get 5 more switches an 3 routers for my lab for CCNA
2019-03-18 12:12:52 UTC+1 | MATERIAL_DEFENDER: are you making a cluster computer?
2019-03-18 12:13:01 UTC+1 | EricBeens: i have alot of them
2019-03-18 12:13:19 UTC+1 | Bedici: for a lab?
2019-03-18 12:13:19 UTC+1 | Empty: well in cisco you have to hook tons of ports from swtich to switch for like team channeling
2019-03-18 12:13:31 UTC+1 | Empty: it helps with bottle necking
2019-03-18 12:13:52 UTC+1 | Empty: sya a 48 port switch with 30 pcs on it an 1 uplink to another switch
2019-03-18 12:14:07 UTC+1 | Empty: kinda bottle necks 1 GB port
2019-03-18 12:14:34 UTC+1 | MATERIAL_DEFENDER: Infiniband
2019-03-18 12:14:44 UTC+1 | Empty: so you can make multiple uplinks an ACL tables etc to make the comunicate that way
2019-03-18 12:14:59 UTC+1 | Empty: cisco is set up that way
2019-03-18 12:15:18 UTC+1 | Empty: you can do ike 10 uplinks swtich to swtich to swtich
2019-03-18 12:15:35 UTC+1 | Empty: hat gives you 10GBS throughput between each swtich
2019-03-18 12:15:40 UTC+1 | [Supa upset]A03921: If this ends up in the random tech talk in Alpha's logs
2019-03-18 12:15:47 UTC+1 | [Supa upset]A03921: I'm going to be laughing so hard

// this guy got perma banned for godmode and making a scene on the server before this conversation
// if it's not immediately obvious, all the technical stuff he is blabbering is complete nonsense
[9:52 PM] Zeph: this is a god mode script works on ur game
[9:52 PM] Zeph: game.game:GetActivePlayer():SetDemigod(true)
game.game:GetActivePlayer():EnableInjury(false)
game.game:GetActivePlayer().invulnerability = true
[9:53 PM] Zeph: with some Library functions in my exploit i could bypass the server admin firewall so i can inject it
[9:54 PM] Zeph: did u heard about lua executor
[9:54 PM] Zeph: ?
[9:55 PM] Alpha: Mate
[9:55 PM] Alpha: "game" is not even a built-in variable
[9:55 PM] Alpha: And "game.game" does not make any sense
[9:56 PM] Zeph: i renamed it to game matea
[9:56 PM] Zeph: aka
[9:56 PM] Zeph: custom variable
[9:56 PM] Alpha: And GetActivePlayer() is not a function in the JC2MP Lua API
[9:56 PM] Alpha: And setting invulnerability would be done via a setter function rather than a variable assignment
[9:56 PM] Alpha: And what on earth is a "server admin firewall" supposed to be? Do you even know what a firewall is?
[9:56 PM] Zeph: Well i think u never heard about lua exe
[9:57 PM] Zeph: rip
[9:57 PM] Zeph: aka ur security
[9:57 PM] Zeph: admin panel and shit
[9:57 PM] Zeph: the acl
[9:57 PM] Zeph: well how much will be banned
[9:58 PM] Zeph: i told u im sorry
[9:58 PM] Alpha: And I told you I am not the person to speak to.
[9:59 PM] Zeph: k then ty for ur time
[9:59 PM] Zeph: Noob = Player("Alpha") Noob:kill()
[9:59 PM] Zeph: Cya

2018-04-10 16:37:17 UTC+2 | ★ [Donor] Assassinator826: ./jc2mp/dlc/hax/assassinator826/enable
2018-04-10 16:37:40 UTC+2 | Cataclyst: that's not how a domain works
2018-04-10 16:37:48 UTC+2 | Cataclyst: nor a file manager directory
// and that's not how IT terminology works

2017-07-14 16:59:56 | [PMarines]Hooded_Fox: They can also make people pay a huge fine to have their own websites actually work properly
2017-07-14 17:00:53 | [PMarines]Hooded_Fox: I think they decide on monday
2017-07-14 17:01:13 | [PMarines]Hooded_Fox: or atleast they wont take anymore opinions
2017-07-14 17:01:42 | [PMarines]Hooded_Fox: It will only benefit the isp and the big ceos
2017-07-14 17:02:02 | [PMarines]Hooded_Fox: And leave the consumer with essentially a potato router
2017-07-14 17:02:38 | [PMarines]Hooded_Fox: So basically in a few days this server could shut down forever
2017-07-14 17:02:49 | [PMarines]Hooded_Fox: And nologam themselves arent safe either
2017-07-14 17:03:55 | [PMarines]Hooded_Fox: its likely that other countries will folllow suit with similar laws
2017-07-14 17:04:03 | [PMarines]Hooded_Fox: So no one is safe forever
// this was when the server was not Nologam anymore

2017-04-01 07:00:06 | ♠ colinb31 ♠: i was doing some back end faction coding and stuff and i had some acounting i needed to do and was gonna rank you up anyways

2017-04-01 06:24:44 | ♠ colinb31 ♠: it was not encrypted into the coding to access a command to allow players to change game weather
2017-04-01 06:24:56 | Et6aW%gvroNBrSXebn1$: which admin turn on the retarded weather wtf i cant see shit
2017-04-01 06:25:03 | ♠ colinb31 ♠: no admin is on rn
// claims his uncle was on his PC and he was not at home for days

2016-04-26 21:27:29 | BroV: u has 3k kill acjievemnt?
2016-04-26 21:27:34 | BroV: who*
2016-04-26 21:27:43 | [Mod] WizardOfNthContinuum: I have it. :3
2016-04-26 21:27:45 | Assassinator826: -.-
2016-04-26 21:27:52 | [Mod] WizardOfNthContinuum: And I got it in a legit way.
2016-04-26 21:28:10 | [Admin] Dashie~: heh
2016-04-26 21:28:18 | [Admin] Dashie~: its not like you have no life or anything
2016-04-26 21:28:27 | BroV: i have 411/3000
2016-04-26 21:28:35 | BroV: my last is so hars
2016-04-26 21:28:37 | BroV: hard
2016-04-26 21:29:28 | BroV: if i become admin and kill all with command this count ?
2016-04-26 21:29:28 | > [StaffChat] Padraig: *facedesk*
2016-04-26 21:29:36 | [Admin] Dashie~: nope
2016-04-26 21:29:39 | [Owner] Padraig: No
2016-04-26 21:29:39 | [Admin] Dashie~: it doesnt work
2016-04-26 21:29:42 | BroV: :(
2016-04-26 21:29:44 | [Admin] Dashie~: i tried ;-;
2016-04-26 21:29:49 | BroV: xD
2016-04-26 21:29:52 | > [StaffChat] Luna: Vamp...
2016-04-26 21:29:58 | > [StaffChat] Luna: Does that command exist?
2016-04-26 21:30:02 | > [StaffChat] Dashie~: neh
2016-04-26 21:30:13 | > [StaffChat] Dashie~: Alpha doesnt want it to exist
2016-04-26 21:30:18 | > [StaffChat] Padraig: i dont believe so, but it wouldn't work...
2016-04-26 21:30:33 | > [StaffChat] Padraig: It would be physical kills...not command kills
// fun fact, it is (and was) possible to kill a player via code in a way that is considered a regular kill

2017-04-01 13:57:12 | Et6aW%gvroNBrSXebn1$: is admin still here
2017-04-01 13:57:30 | Bird On Fire: idk
2017-04-01 13:57:44 | Tourist: Yup. Owner is here.
2017-04-01 13:57:49 | DaAlpha: Christ.
2017-04-01 13:57:55 | Bird On Fire: LOL A BIG GROUP
2017-04-01 13:57:58 | Et6aW%gvroNBrSXebn1$: who is owner
2017-04-01 13:58:07 | Tourist: Ex-owner.
2017-04-01 13:58:10 | Tourist: Sry alpha
2017-04-01 13:58:16 | DaAlpha: Ex-owner?
2017-04-01 13:58:20 | Tourist: Kinda
2017-04-01 13:58:28 | BirdOfSteel (Birdy): why?
2017-04-01 13:58:29 | DaAlpha: No, not at all.
2017-04-01 13:58:36 | Tourist: Okay, then.
2017-04-01 13:58:37 | Et6aW%gvroNBrSXebn1$: guys so im new to VPN thing, and there are 2 options, TCP AND UDP. which one should i use?
2017-04-01 13:58:50 | Tourist: UDP for more security.
2017-04-01 13:58:53 | DaAlpha: ROFL
2017-04-01 13:58:54 | Tourist: I guess.
2017-04-01 13:59:08 | Et6aW%gvroNBrSXebn1$: whats the difference?
2017-04-01 13:59:18 | ScrubLord: no tcp is for more security and UDPP is faster
2017-04-01 13:59:28 | ScrubLord: *UDP sorry
2017-04-01 13:59:28 | Tourist: True scrublord.
2017-04-01 13:59:37 | Tourist: That's right.
2017-04-01 13:59:46 | DaAlpha: This is lovely. Keep going guys, you are making me laugh :D
2017-04-01 14:00:21 | Et6aW%gvroNBrSXebn1$: i buy vpn just to browse /pol/ at 4chan i think its worth 10 usd
2017-04-01 14:00:43 | Tourist: Hellow, canceronymous.
2017-04-01 14:00:46 | Tourist: Oh
2017-04-01 14:00:49 | Tourist: Just hello
2017-04-01 14:01:07 | Et6aW%gvroNBrSXebn1$: what canceronymous
2017-04-01 14:01:33 | Tourist: 4chan is famous for being cancerous, right?
2017-04-01 14:01:45 | Tourist: That's why canceronymous
2017-04-01 14:01:47 | Et6aW%gvroNBrSXebn1$: idk im new to 4chan
2017-04-01 14:01:50 | Tourist: lol
2017-04-01 14:02:05 | Tourist: And your ISP has blocked /pol/?
2017-04-01 14:02:06 | Et6aW%gvroNBrSXebn1$: which board do you suggest for a beginner
2017-04-01 14:02:15 | Et6aW%gvroNBrSXebn1$: yes they block 4CHAN and reddit

2017-02-25 12:35:46 | 88: guys do you think linux is good?
2017-02-25 12:35:58 | Capone: nah
2017-02-25 12:36:01 | Denis: mate, that is an impossible question
2017-02-25 12:36:13 | Capone: its not very practical
2017-02-25 12:36:14 | Denis: Like, what do you mean by good?
2017-02-25 12:36:23 | Denis: Capone, Linux wasn't made to be practical
2017-02-25 12:36:23 | 88: i want to try SteamOS
2017-02-25 12:36:24 | Capone: converting something ? you gotta script that first
2017-02-25 12:36:33 | 88: For gaming LOL
2017-02-25 12:36:34 | Capone: well i had to work with it
2017-02-25 12:36:39 | Capone: it coordinatoor here
2017-02-25 12:36:48 | Denis: Linux user here
2017-02-25 12:36:53 | Denis: It's not bad at all
2017-02-25 12:36:53 | Capone: it takes ages to actually achieve something
2017-02-25 12:37:05 | Denis: If you don't know how to use it, sure
2017-02-25 12:37:11 | Capone: are you gaming on linux right now?
2017-02-25 12:37:19 | Denis: No, Linux is on my other PC
2017-02-25 12:37:25 | Denis: But I have played games on Linux
2017-02-25 12:37:28 | 88: does it improve fps?
2017-02-25 12:37:31 | Denis: No
2017-02-25 12:37:33 | Denis: Not at alld
2017-02-25 12:37:43 | Denis: Doesn't decrease them massively either
2017-02-25 12:37:47 | Capone: i mean it really depens what you want to do
2017-02-25 12:37:52 | Denis: ^^
2017-02-25 12:38:00 | Ben: Capone you wanna buy a linux?
2017-02-25 12:38:01 | Capone: if you can work with certain distributions thats good
2017-02-25 12:38:09 | 88: im new to this thing
2017-02-25 12:38:17 | Denis: 88 do you have linux?
2017-02-25 12:38:22 | 88: no
2017-02-25 12:38:31 | Denis: Do you know how to use it?
2017-02-25 12:38:31 | 88: there are so many linuxes
2017-02-25 12:38:36 | 88: nope lol
2017-02-25 12:40:05 | Denis: Alright, 88 get a USB, and then Burn Ubuntu Linux on it
2017-02-25 12:40:09 | 88: denis
2017-02-25 12:40:15 | 88: how about my data
2017-02-25 12:40:22 | Denis: What about it?
2017-02-25 12:40:23 | 88: are they erased once i install it
2017-02-25 12:40:26 | karol520: Denis Isn't it easier to try linux on a virtual machine first?
2017-02-25 12:40:27 | Denis: No no
2017-02-25 12:40:37 | Denis: See, if you get in and burn it to your USB
2017-02-25 12:41:12 | Denis: Then have the PC run Linux from the USB, also, don't press install, there is an option that says "Run without installin" (or something)
2017-02-25 12:41:28 | TheCaptain: Try ubuntu with out installing
2017-02-25 12:41:44 | Denis: And yeah Karol it is, but not everyone knows how to set up a VPS
2017-02-25 12:42:28 | 88: im getting paranoid of Google and Windows today
2017-02-25 12:42:38 | 88: muh privacy and shit
2017-02-25 12:42:43 | Denis: Also, most VPS machines have a CLI not a GUI, so it would be harder
2017-02-25 12:42:51 | Denis: 88, just download Tor then?
2017-02-25 12:43:02 | 88: i have slow internet
2017-02-25 12:43:07 | Denis: Linux doesn't give you that much protection as such
2017-02-25 12:43:12 | 88: im using a browser called Epic Browser
2017-02-25 12:43:16 | Denis: It is a browser mate, it won't take long to download
2017-02-25 12:43:21 | Denis: Get Tor
2017-02-25 12:43:29 | 88: yes i have used tor
2017-02-25 12:43:34 | 88: slow as hell
2017-02-25 12:43:55 | Denis: Mate, it may be slow, but it sure as hell won't be tracked, and it protects your privacy well
2017-02-25 12:44:03 | 88: isnt tor from us
2017-02-25 12:44:14 | 88: fuck everything from us
2017-02-25 12:44:18 | Denis: 88, Tor has servers all around the world
2017-02-25 12:44:35 | 88: who made tor?
2017-02-25 12:44:46 | xXTomJohnsonXx: Hey 88
2017-02-25 12:44:52 | 88: sup
2017-02-25 12:45:04 | Denis: And what does it matter who made it?
2017-02-25 12:45:11 | 88: lol
2017-02-25 12:45:15 | 88: of course it matters
2017-02-25 12:45:17 | Denis: Oh boo hoo, the US may have made it, who made this game?
2017-02-25 12:45:32 | [PDF Major] Soul: czech develpoers made this game
2017-02-25 12:45:41 | 88: its ok for game to track my shit
2017-02-25 12:45:51 | Denis: Alright I mean the main source for the game itself, not the mod xD
2017-02-25 12:45:59 | 88: square enix?
2017-02-25 12:46:51 | 88: well i will stick to windows then
2017-02-25 12:47:13 | Denis: Why? Windows is garbage for security
2017-02-25 12:47:29 | 88: so owhat should i use
2017-02-25 12:47:41 | Denis: Linux Ubuntu with GUI
2017-02-25 12:48:24 | Denis: It will fit on a 8GB USB
2017-02-25 12:48:37 | Denis: I believe it's 7.3 GB or something like that
2017-02-25 12:48:46 | 88: what if i use my external HDD?
2017-02-25 12:49:13 | Denis: Unless you feel like wasting an entire HDD for Linux, I'd use a USB
2017-02-25 12:49:21 | Denis: But if you want to then sure, why not
2017-02-25 12:49:59 | 88: but im just wasting 7.3 gb of my hdd
2017-02-25 12:50:39 | Denis: Mate, if you get it on the HDD, you will either have to partition it so that some space is for the Linux, or all of it
2017-02-25 12:50:54 | 88: so i have to stick my usb permanently?
2017-02-25 12:51:29 | Denis: Not at all, you can have your PC boot from either your Hard Drive (Windows) or on startup press F12 and choose boot from USB (Linux)
2017-02-25 12:51:58 | 88: oh okay
2017-02-25 12:52:06 | 88: i just want to try another os
2017-02-25 12:52:18 | Denis: Then go for Ubuntu with GUI xD
2017-02-25 12:52:27 | 88: okay
2017-02-25 12:52:36 | Denis: Btw, if you install the CLI one, you will want to kys xD

2017-01-06 22:16:54 | Flame2057: who here knows javascript?
2017-01-06 22:17:02 | lukaslew: I do
2017-01-06 22:17:13 | Flame2057: lies
2017-01-06 22:17:13 | lukaslew: console.log('I do')
2017-01-06 22:17:30 | Flame2057: what do you use it for?
2017-01-06 22:17:36 | lukaslew: for UI
2017-01-06 22:17:47 | Flame2057: do you use it serverside?
2017-01-06 22:17:51 | lukaslew: nope
2017-01-06 22:17:54 | Valkyrie: Javascript UI?
2017-01-06 22:18:03 | Valkyrie: Lmao why dont you just use LUA
2017-01-06 22:18:06 | Flame2057: what do you use for server?
2017-01-06 22:18:07 | Valkyrie: LUA Is way easier
2017-01-06 22:18:10 | lukaslew: Java
2017-01-06 22:18:17 | Flame2057: I know LUA too to make JC2 MP mods
2017-01-06 22:18:24 | Valkyrie: Mods?
2017-01-06 22:18:28 | Flame2057: scripts
2017-01-06 22:18:33 | Valkyrie: Used for?
2017-01-06 22:18:37 | [LocalChat] Valkyrie: Haxer exposed